تِد (به انگلیسیTED)‏ مخفف Technology, Entertainment, Design، نام یک سازمان غیر انتفاعی آمریکایی است. شهرت این سازمان بخاطر برگزاری کنفرانس‌های ویژه‌ایست که هر ساله برگزاری می‌شوند و با نام TED Conference شناخته می‌شوند. این سازمان در سال ۱۹۸۴ در کالیفرنیا تاسیس گردید و امروزه در اقصی نقاط جهان برگزار می‌گردد. هدف از برگزاری این کنفرانس‌ها، گردهمایی مدیران شرکت‌های بزرگ فناوری دنیا (گوگل، مایکروسافت، اپل، سان مایکروسیستمز و ...)، در یک مکان و زیر یک سقف، با برترین دانشمندان، هنرمندان، معماران، اساتید، و نظریه‌پردازان تمامی رشته‌های علمی و کاربردی (شخار کاپور، جیمز کمرون، بیل گیتس، ال گور، جرج اسموت، بیل کلینتون، براین گرین،استیون هاوکینگ، ریچارد داوکینز و ...) است تا با تبادل اطلاعات راهکارهایی برای معضلات بزرگ جهان بیابند.+

تماشای کنفرانس‌های تد فایده‌های بسیاری دارد، برای تقویت زبان بسیار مفید است( تمامی ویدیوها زیرنویس انگلیسی و بخش بزرگی از آنها زیرنویس فارسی دارند.) می‌تواند در درک اینکه یک ارایه علمی خوب چه مشخصاتی داراست به بیننده کمک کند(این ویدیو برای مثال)، و مهمتر از آن نشان می‌دهند که یک ایده ساده وقتی جدی گرفته شده و درست به اشتراک گذاشته شود چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد، باوجود تمام محدودیت‌هایی که ممکن است وجود داشته باشند.(این ویدیو را ببینید حتما).

حسن بزرگ سایت تد این است که تماشای ویدیوهای آن به اینترنت آنچنانی احتیاج ندارد و بعضی مسایل هنوز باعث نشده این منبع خوب از دسترس ما کاربران ایرانی خارج شود. اگر این ویدیوها را دیدید و استفاده کردید در صورت توان می‌توانید در ترجمه به این سایت کمک کنید.