جامعه‌شناسی به زبان آدمیزاد

کتاب جامعه‌شناسی از ره‌آوردهای بازدید امسالم از نمایشگاه کتاب است، کتاب را انتشارت آوند دانش منتشر کرده و ترجمه‌ایست از کتاب  sociology for dummies اثر دکتر جی گیبلر.

کتاب همانطور که از عنوان و جلدش مشخص است متعلق به مجموعه کتابهای فور دامیز است.فور دامیز  به معنی برای خنگ‌ها یک مجموعهٔ بزرگ از کتاب‌های آموزشی است که بصورت راهنماهای غیرپیچیده برای کاربران تازه‌وارد به حیطهٔ علمی بحث آن کتاب نوشته و منتشر می‌شوند. تاکنون بیش از ۱۸۰۰ عنوان از این کتب منتشر شده‌است.+

نثر کتاب و ترجمه‌ی آن به نظر خودم فوق‌العده گیراست، نویسنده به عنوان شخصی که از هاروارد دکترای جامعه‌شناسی دارد و استاد دانشگاه است قدری نامتعارف است، و با لحنی بسیار صمیمی‌تر از کتابهای علمی دیگر می‌نویسد. این کتاب بیشتر نقش این را دارد تا مخاطب را وارد مسیر مطالعات جامعه‌شناسی بکند و خیلی وارد جزییات نمی‌شود، در بخشهای پایانی هم نویسنده منابع بیشتری را برای ادامه مطالعه معرفی می‌کند.

قصد من از خرید کتاب این بود که با جامعه‌شناسی آشنا شوم و درآینده بتوانم مطالعات بیشتری در رابطه با آن داشته باشم، تا اینجای کار فکر می‌کنم انتخاب این کتاب درست بوده است، اگر به جامعه‌شناسی علاقه‌مندید ولی بدلیل آشنایی نداشتن با منابع مناسب برای شروع تا حالا سراغش نرفته‌اید این کتاب را دریابیید.

این کتاب را می‌توانید از اینجا بصورت اینترنتی تهیه کنید.